عاشقان ولایت

مطالب در حوزه سیاست های روز دنیا در فضای مجازی

عاشقان ولایت

مطالب در حوزه سیاست های روز دنیا در فضای مجازی

«حسن روحانی» همان «محمود احمدی‎نژاد» است

ت دوازدهم به‌جای بسترسازی برای اقتصاد و توجه به مؤلفه‌های کلیدی مدیریت اقتصاد از نگاه صاحب‌نظران به دخالت در امور اقتصادی می‌پردازد و برخی دستگاه‌ها وظایف ذاتی‌شان را فراموش کردند، در این میان بروز اختلافات میان دولتمردان هم سبب شده که گره حل مشکلات کورتر شود. تحلیل تسنیم| «حسن روحانی» همان «محمود احمدی‎نژاد» است

هم‌مرزی با اسرائیل نشان از آمادگی جبهه مقاومت دارد

هم‌مرزی با اسرائیل نشان از آمادگی جبهه مقاومت دارد

سردار بهمن کارگر‌ رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بود که توسط چند تن از اعضای گروه تروریستی‌ داعش انجام شد که نمونه آن در سایر نقاط دنیا هم وجود دارد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه ما کشوری بودیم که با وجود حضور طولانی‌ مدت گروه‌های تروریستی‌ در عراق و سوریه‌ هیچ اتفاق خاصی در کشورمان‌ رخ نداد ،ادامه داد: حادثه تهران فقط نشان دهنده آمادگی نیروهای مسلح‌ و از خودگذشتگی‌ پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی بود که نگذاشتند‌ اعضای آن گروه تروریستی‌ حادثه‌ای بزرگ را بیافرینند.

آرمانهای انقلاب به شرطی محقق می‌شود که انقلاب استمرار پیدا کند

در نشست صمیمانه، پرشور، پرنشاط و ۳ ساعته صدها نفر از دانشجویان دانشگاههای مختلف با رهبر معظم انقلاب اسلامی، نمایندگان تشکلهای مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و صنفی دانشجویان دیدگاهها، این جلسه یک بشارت بزرگ داشت/فردای کشور دست شماست که امروز انتقاد می‌کنیدانتقادها، پیشنهادها و مطالبات خود را از سه قوه و دستگاههای مختلف بیان کردند. در این دیدار که عصر روز (دوشنبه) برگزار شد، حضرت آیت الله خامنه ای «روحیه جوانی، احساس هویت اثرگذار ، انگیزه های ایمانی و آرمانی جریانهای دانشجویی و مطالبه‌گری آرمانها» را مایه امید به آینده خواندند و بر ضرورت «انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن» البته با توجه به ظرائف و لوازم آن تأکید و خاطرنشان کردند: باید با توجه به ظرفیتها و امکانات کشور، حرکت پرافتخار به سمت آرمانها را با قدرت و شتاب بیشتر ادامه دهیم.

دو تیم تروریستی که قصد ایجاد خرابکاری در مراسم ارتحال امام را داشتند، دستگیر شدند

سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از اواخر سال گذشته قرارگاه شهید فهمیده درصدد ایجاد هماهنگی های لازم برای برگزاری هر چه بهتر بیست و نهمین مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) برآمد.۲ تیم تروریستی که قصد ایجاد خرابکاری داشتند در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی دستگیر شدند

وی ادامه داد: در سال ۹۷ هم با ۱۸ کمیته فعال و ۱۹ دستگاه دولتی و وزارتخانه ها توانستیم قرارگاه را شکل بدهیم و نیازمندی های برگزاری هر چه بهتر مراسم را تبیین کنیم.

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران ادامه داد: امروز در روز های نزدیک به مراسم ارتحال امام راحل به جرات می توانیم بگوییم همه هماهنگی ها برای حضور هر چه بهتر زائران صورت گرفته است.

هوانیروز نبود، حوادث ناگوار بیشتری در زلزله کرمانشاه رخ می‌داد

امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در همایش یک روزه تجارب به دست آمده زلزله کرمانشاه گفت: یگان‌های نظامی در برابر حوادث غیر مترقبه باید آمادگی ذهنی و جسارت ورود به صحنه را داشته باشند.هوانیروز نبود، حوادث ناگوار بیشتری در زلزله کرمانشاه رخ می‌داد

وی با بیان اینکه حادثه دلخراش زلزله کرمانشاه تجربه بزرگی در کمک و امداد رسانی برای ما به همراه داشت بیان کرد: مقابله با زلزله را باید به سه محور قبل از زلزله، بعد از زلزله و در نهایت به امداد و نجات و کمک رسانی تقسیم کرد.

۲۲ دلیل گران شدن دلار اعلام شد

تر مطالعات اقتصادی این مرکز در گزارشی در خصوص بازار ارز ایران تصریح کرده است؛ به واسطه ارز حاصل از صادرات نفت و فرآورده های نفتی و پتروشیمی همواره دارای تراز تجاری مثبت بوده است و براساس گزارش صندوق بین المللی پول درحال حاضر حدود 110 میلیارد دلار ذخایر ارزی دارد. با وجود این در ماههای پایانی سال 1396 و نیز از ابتدای سال 1397 ، بازار ارز کشور با ، تلاطمات قابل توجهی همراه بود و نرخ ارز در بازار آزاد طی سه ماهه منتهی به 20 فروردین ماه 1397 بیش از سی درصد افزایش یافت.22 دلیل گران شدن دلار اعلام شد

انحصار تلگرام شکسته شد/ برخی می‌خواهند کشور را به دوران انحصار بازگردانند

س آسوشه در یک برنامه تلویزیونی با بیان این مطلب اظهار کرد: در مدت زمان کوتاهی که پیام‌رسان‌های داخلی شروع به فعالیت کردند حرکت بسیار خوبی داشتند و در این مدت حدود 25 میلیون کاربر در این پیام‌رسان‌ها ثبت‌نام کرده و بیش از 9 میلیون و دویست هزار کاربر نیز فعال هستند.انحصار تلگرام شکسته شد/ برخی می‌خواهند کشور را به دوران انحصار بازگردانند

چگونه "ارز" از کشور خارج می‌شود؟

«چگونه

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره خروج ارز از کشور و دخالت برخی از کشورها در این زمینه گفت: این کشورها نمی‌توانند ارز را از بازار جمع‌آوری کنند، بلکه می‌توانند، جلوی عرضه یا انتقال آن را بگیرند یا به طور نمونه در امارات جلوی تبدیل پول کشورمان را بگیرند.

چرا گوشت خوک حرام است؟

یکی از مواد غذایی‌هایی که مصرف آن به هر صورتی اکیدا منع شده گوشت خوک است و مصرف آن در بسیاری از ادیان از جمله دین اسلام، یهودیت و حتی مسیحیت حرام شده است.

امروز این واقعیّت ثابت شده که گوشت خوک بیش از آنچه که تصوّر مى شود، خطرناک است. خطرات متعدّدى از این رهگذر دامن‌گیر مصرف کنندگان آن مى‌شود که هم از نظر اخلاقى (از طریق هورمون‌ها) و هم از نظر بهداشتى صورت می‌گیرد.

میمون‌های مردم آزار.

میمون‌های مردم آزار. بلایی که میمون‌های مردم آزار، بر سر شهروندان می‌آورند + فیلم

آزار و اذیت‌های میمون‌های مهاجر، آرامش اهالی یک شهر را مختل کرده است.

بلایی که میمون‌های مردم آزار، بر سر شهروندان می‌آورند + فیلممیمون‌های مهاجر در شهر «گجرات» هند، به اهالی شهر حمله‌ور می‌شوند و آرامش آن‌ها را مختل می‌کنند.

آزار و اذیت میمون‌ها به قدری زیاد است که مردم حتی از قدم زدن در خیابان‌ها هم هراس دارند.


لاریجانی قانون افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان حداقلی بگیر را به دولت ابلاغ کرد.

ضو هیئت رئیسه مجلس از ابلاغ قانون افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان حداقلی بگیر دولت از سوی رئیس مجلس خبر داد.

لاریجانی قانون افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان حداقلی بگیر را به دولت ابلاغ کرد/ این قانون از خرداد لازم الاجراست

امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس از تایید استفساریه مجلس برای افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان حداقلی بگیر دولت توسط شورای نگهبان خبر داد.

وی افزود: لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز نامه ابلاغ اجرای این قانون را به دولت ارسال کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خاطر نشان کرد: دولت موظف است از خرداد ماه جاری این قانون را اجرا کرده و معوقات فروردین و اردیبهشت ماه هم باید در سال ۹۷ را به کارمندان مربوطه پرداخت کند.

شرط استرداد خاوری به کشور مشخص شد

شرط استرداد خاوری به کشور مشخص شد

 شرط استرداد خاوری به کشور مشخص شد.  

محمود خاوری نامی است که دیگر برای همه ایرانیها نامی آشناست، چون در پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی بارها از خاوری نام برده شد.

وی یکی از عوامل اصلی فساد سه هزار میلیاردی بود که بعد از افشای پرونده از کشور به کانادا فرار کرد و با وجود درج نامش در فهرست افراد تحت تعقیب پلیس بین الملل هنوز به کشور مسترد نشده است.

معامله متقابل تنها راه بازگرداندن خاوری

چرا آمریکا نمی تواند ایران را به لیبی دیگری تبدیل کند؟

ه دلایل مبرهن و متعددی نه ایران،لیبی است و نه ایالات متحده قادر است سرنوشنی مانند بنغازی و طرابلس را برای تهران رقم بزند.

واکاوی شروط ۱۲ گانه ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران نشانگر اصرار واشنگتن بر تحمیل این شروط در قبال تهران است؛ چرا که هدف نهایی آمریکا از تعیین بایدها و نبایدها علیه کشورمان ، چیزی جز خلع سلاح کامل جمهوری اسلامی نیست؛ هدفی که دورنمای آن پیاده سازی مدلی شبیه به لیبی در ایران اسلامی است.

قیاس مع الفارق ایران و لیبی؛ قمار خطرناک واشنگتن بر سر تهران

مجلس نمایندگان آمریکا اعلام جنگ با ایران بدون مجوز کنگره را ممنوع کرد

مجلس نمایندگان آمریکا اعلام جنگ با ایران بدون مجوز کنگره را ممنوع کردو

مجلس نمایندگان آمریکا: اعلام جنگ با ایران بدون مجوز کنگره ممنوع است

به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، مجلس نمایندگان آمریکا با اجماع آرا متممی را به لایحه بودجه دفاعی سال ۲۰۱۹ اضافه کرد که در آن هرگونه اعلام جنگ علیه ایران بدون مجوز کنگره آمریکا ممنوع و غیرقانونی اعلام شده است.

بر این اساس، در حالی که فشارهای بین‌المللی به آمریکا به دلیل خروج از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ ادامه دارد، قانونگذاران آمریکایی هرگونه اعلام جنگ احتمالی به ایران را منوط به مجوز کنگره آمریکا کردند.

فرزند دیپلمات‌ها مهم‌تر از دانش‌آموزان روستاهای دورافتاده نیستند

سخنگوی کمیسیون آموزش گفت: تعداد دانش‌آموزان در بسیاری از مدارس ایرانی خارج از کشور کم است و ضرورتی به اعزام معلم نیست

سمیرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به عدم رضایت نمایندگان از مدارس ایرانی دایر در خارج از کشور، اظهار کرد: معلمان شاغل در خارج از کشور، حقوق، مزایا و مطالبات زیادی دارند که هزینه زیادی را برای دولت ایجاد کرده است و اعزام آنان توجیه منطقی ندارد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر برای ما سوال است که چرا آموزش و پرورش نسبت به فرزند دانش‌آموز یک دیپلمات در یکی از کشورهای اروپایی احساس مسئولیت کرده و معلم اعزام می‌کند، اما برای دانش‌آموزان روستاهای دور افتاده که از حق تحصیل محرومند، اقدامی انجام نمی‌دهد؟

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات تصریح کرد: در بسیاری از کشورهایی که مدارس ایرانی در آنها دایر است،  تعداد دانش‌آموزان بسیار کم است و ضرورتی  به اعزام معلم نیست.

میرزاده گفت: از سوی دیگر بسیاری از دانش‌آموزان مقیم در خارج از کشور تمایلی به ثبت نام در مدارس ایرانی ندارند و باید به این مسئله توجه شود که مدارس ایرانی خارج از کشور ضرورتی برای آموزش و پرورش محسوب نمی‌شوند.

ارتباط عجیب خواب آخر هفته و طول عمر!

ارتباط عجیب خواب آخر هفته و طول عمر!

طبق آخرین تحقیقات انجام شده خواب بیشتر در پایان هفته می‌تواند به کاهش مشکلات سلامتی کمک کند و حتی خطر مرگ زودرس را کاهش دهد.چگونه خواب آخر هفته موجب طول عمر انسان می شود؟

براساس گزارش «نیوزویک»، این تحقیقات نشان‌دهنده اهمیت خواب شبانهاست که کمبود شدید آن می‌تواند خطر مرگ را در شما افزایش دهد.

نگرانی و ترس اردوی صهیونیست‌ها از افزایش قدرت حزب الله

مدتهاست که تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه محور مقاومت در منطقه به ویژه علیه حزب الله لبنان تشدید شده است. این در حالی است که صهیونیستها روزهای تلخی را از نبرد مستقیم با حزب الله لبنان تجربه کرده اند که ازجمله مهمترین این تجربه های تلخ می توان به جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ اشاره کرد که در نهایت صهیونیستها با ننگ و رسوایی از آن خارج شدند.

موج دستگیری فعالان و روزنامه‌ نگاران در عربستان

پرونده نقض حقوق بشر در عربستان/ موج دستگیری فعالان و روزنامه‌نگاران؛ سعودی‌ها به چه بهایی از حقوق اجتماعی برخوردار می‌شوند؟

یک نویسنده سعودی که در تبعید به سر می‌برد، ضمن انتقاد از موج دستگیری فعالان و روزنامه نگاران اظهار داشت، فرصت اصلاحات سیاسی و آزادی‌های شخصی در عربستان روز به روز کمتر می‌شود.

جمال خاشقچی نویسنده تبعیدی سعودی که در لندن به سر می‌برد، با انتشار مقاله‌ای در روزنامه واشنگتن پست ضمن انتقاد از موج دستگیری فعالان و روزنامه نگاران در عربستان از جمله "لجین الهذلول" نوشت: این دستگیری‌ها بیانگر بزرگترین تنگنای سعودی‌ها یعنی کنار گذاشتن کامل آزادی سیاسی و حق اظهار نظر در مقابل دستیابی به برخ حقوق اجتماعی است.

گام نخست بلندقامتان، جدال با مدافع قهرمانی.ایران – فرانسه؛

تیم ملی والیبال ایران نخستین مسابقه خود در رقابت‌های لیگ ملت‌ها را مقابل مدافع عنوان قهرمانی و میزبان هفته نخست برگزار می‌کند.

مسابقات تیم ملی والیبال ایران در  لیگ ملت‌های والیبال 2018 ، امشب با برگزاری دیدار بین دو تیم ایران و فرانسه آغاز خواهد شد. تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود از ساعت 20 به وقت محلی (22:30 به وقت تهران) در  سالن کیندرآرنا که ظرفیت 6 هزار نفری دارد مقابل تیم فرانسه قرار می گیرد.

گام نخست بلندقامتان، جدال با مدافع قهرمانی.ایران – فرانسه؛

زندگی با مارهای مرگبار/مرد سمی را بشناسید

مردی اهل فیلیپین سالهاست که در کنار مارهای مرگبار زندگی می کند در حالی که سم این خزندگان خطرناک اثری بر او ندارد.

سالها زندگی با مارها/مرد سمی را بشناسید+فیلم

شهروندی فیلپینی ۳۱ ساله به نام "جو فرناندو" سالهاست که زندگی خود را در کنار مارهای سمی می گذراند.آنقدر که او توسط این خزندگان مرگبار طی سالهای متمادی گزیده دیگر به مرور زمان بدنش مقاوم سموم واکسینه شده و هنگام گزیده شدن توسط مارها از واکنش ها و نشانه های خطرناکی که افراد عادی در این طور مواقع نشان می دهند خبری نیست.

فرناندو هفته ای یک بار به مارهایش اجازه می دهد او را نیش بزنند تا بدنش بیش از پیش در برابر سموم مقاوم شود،بد نیست بدانید که او به "مرد سمی" مشهور است.

سرانجام تروریست 20 ساله ای که طلبه بود!

گروه فرقان توسط طلبه جوانی به نام اکبر گودرزی که در اوج فعالیتش ۲۰ساله بود شکل گرفت.

گودرزی در سال ۵۶ از لباس طلبه‌گری بیرون آمد و کلاس‌های تفسیر قرآن، در مناطق مختلف تهران ازجمله نازی ­آباد، سلسبیل، قلهک، جوادیه، خزانه برپا کرد.

گودرزی گروه فرقان را در درون همین جلسات تفسیر قرآن تأسیس و رهبری کرد و از سال۵۶ به صدور اعلامیه و بیانیه پرداخت و وارد حوزه سیاست و مبارزه شد.

البته این را باید افزود که گروه فرقان در آغاز با عنوان «گروه کهفی‌ها» شهرت داشت و بعدها به نام فرقان شناخته شد. در جریان پیروزی انقلاب اسلامی با اسلحه‌هایی که وی و همراهانش از پادگان‌های فتح شده توسط مردم به دست آوردند از همان نخست وارد فاز نظامی شدند.