عاشقان ولایت

مطالب در حوزه سیاست های روز دنیا در فضای مجازی

عاشقان ولایت

مطالب در حوزه سیاست های روز دنیا در فضای مجازی

مهم‌ترین پیام ساخت ناوشکن سهند عبور از خط تحریم‌ها است

نیروهای مسلح کشورمان از فردای انقلاب زیر بار تحریم های سنگین قرار گرفتند

امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شامگاه شنبه ۱۰ آذر ماه با حضور در برنامه تلویزیونی نگاه یک با اشاره به روز هفتم آذر ماه روز نیروی دریایی اظهار کرد: یاد شهدای ناو پیکان را گرامی می داریم که در شصت و هفتمین روز دفاع مقدس حماسه آفریدند.

وی ادامه داد: باید از پیام تاریخی فرمانده کل قوا خطاب به نیروهای مسلح کشور مبنی بر توسعه ساخت ناوشکن هایی با قابلیت حمل بالگرد و پرتاب موشک یاد کنیم. آن روزها برای مجموعه نیروی دریایی این کار کمی دور از انتظار بود، چرا که پیشرفت در حوزه فناوری های دریایی جز پیچیده ترین عرصه ها می باشد و از طرفی نیازمند حمایت و پشتیبانی زیرساخت های ملی در ابعاد مختلف است. نیروهای مسلح کشورمان از فردای انقلاب زیر بار تحریم های سنگین قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید:نیروهای مسلح کشورمان از فردای انقلاب زیر بار تحریم های سنگین قرار گرفتند.

جزئیات مرخصی سربازان مجرد و متاهل

جزئیات مرخصی سربازان مجرد و متاهلسردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح، در خصوص مرخصی سربازان مجرد و متاهل اظهار کرد: مرخصی سربازان مجرد سالی ۱۲ روز و سربازان متاهل سالی یک ماه است.

وی در رابطه به تاثیر فاصله منزل تا محل خدمت بر مرخصی سربازی گفت: به ازای هر صد کیلومتر فاصله منزل تا محل خدمت، یک روز به مرخصی سربازان اضافه می شود.

کمالی افزود: به مدت مرخصی در مناطق بد آب و هوای درجه ۲ شش روز، درجه ۳ هشت روز و درجه ۴ ده روز اضافه می‌شود.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح بیان کرد: ایام تعطیل بین مرخصی، جزو مرخصی حساب نمی شود.

وی در ادامه افزود: کسانی که اقوام درجه یک آنها فوت کند، ۱۰ روز مرخصی اضافه خواهند داشت.

کمالی  تاکید کرد: سربازان باید از مرخصی خود استفاده کنند و فرماندهان هم نباید مانع مرخصی شوند، چرا که فقط ۲۰ درصد مرخصی برای آخر دوره ذخیره می شود.

جزئیات مرخصی سربازان مجرد و متاهل

مهمترین دستاوردهای ارتش در عرصه دریا + فیلم

ناوشکن‌های جماران، دماوند و ناو شهید بایندر مهمترین دستاوردهای دفاعی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریایی محسوب می‌شود.

ناوشکن‌های سهند و سینا نمونه پیشرفته‌تر ناوشکن‌های جماران و دماوند هستند.

روز گذشته ناو پیشرفته سهند به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق شد.

در ادامه موشن گرافیکی از دستاوردهای دفاعی نیروی دریایی ارتش را مشاهده می‌کنید.

مشاهده فیلم مهمترین دستاوردهای ارتش

معمایی به نام سهند برای دشمنان

دشمن توانایی تحلیل ویژگی‌های ناوشکن سهند را ندارد."  این سخن امیر خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش است که سه شنبه هفته گذشته در گفتگو با بخش خبری ۱۸:۳۰ شبکه خبر بیان کرده و از رونمایی  سهند خبر داده بود. اتفاقی که روز گذشته افتاد و «سهند» به ناوگان نیروی دریایی ارتش در بندرعباس تحویل داده شد. اگر چه بخشی از اطلاعات درباره ناوشکن سهند منتشر شده است؛ کارشناسان امور نظامی معتقدند سهند ویژگی‌هایی دارد که همچنان ناشناخته است. خانزادی ناشناخته بودن ناوشکن سهند را عاملی برای غافلگیری دشمن می‌داند.

سهند پیشرفته‌ترین جنگنده‌ دریایی، عجز دشمن از تحلیل سهند

فیلمی کمتر دیده شده از اقتدار نیروی دریایی ایران در آب های بین المللی

مستند دیپلماسی ایرانی به اقتدار دریایی ایران در آب های بین المللی در جهت تامین امنیت منافع ملی با استفاده از دیپلماسی دریایی پرداخته است.

در ادامه بخشی از این مستند که مربوط به اقدامات نیروی دریایی  ایران در آب های بین المللی و به ویژه برخورد با دزدان دریایی و تامین امنیت آب های بین المللی  را مشاهده می کنید.

 فیلمی کمتر دیده شده از اقتدار نیروی دریایی

بی محلی به بن سلمان حین گرفتن عکس یادگاری

بی محلی به بن سلمان حین گرفتن عکس یادگاری سران گروه بیست + فیلمبه گزارش شبکه تلویزیونی رویترز، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در جریان گرفتن عکس رسمی سران و مقامات حاضر در نشست گروه بیست در بوینوس آیرس آرژانتین در روز جمعه در حاشیه قرار گرفت.

در پی قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول در ماه اکتبر، حضور محمد بن سلمان در این نشست موضوعی بحث برانگیز شده است. اکثر مقامات کشورهای عضو گروه بیست بدون اینکه با ولیعهد عربستان سعودی دست بدهند یا گفتگو کنند از صحنه خارج شدند.

فیلم:بی محلی به بن سلمان حین گرفتن عکس یادگاری

قانون جریمه مشمولان غایب تا پایان سال ۹۷ اجرا می‌شود

قانون جریمه مشمولان غایب تا پایان سال ۹۷ اجرا می‌شودسردار ابراهیم کریمی جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اظهار کرد: قانون جریمه مشمولان غایب، تا پایان سال ۹۷ اجرا می‌شود، بنابراین مشمولانی که تا پایان امسال بیش از ۸ سال غیبت دارند، باید در فرصت محدود باقی مانده برای ثبت درخواست خود از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) اقدام و با پرداخت مبلغ جریمه، از این معافیت بهره‌مند شوند.

وی افزود: از آنجا که اجازه تردد مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور با بیش از ۸ سال غیبت بستگی به تعیین وضعیت خدمتی آنان دارد، این گروه از مشمولان باید با انجام خدمت سربازی و یا بهره‌مندی از قانون جریمه مشمولان غایب، وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.

بیشتر بخوانید:قانون جریمه مشمولان غایب 

الحاق ۲ فروند زیر دریایی کلاس غدیر به ناوگان نیروی دریایی ارتش در بندرعباس

ه مناسبت روز نیروی دریایی ارتش ۲ فروند زیردریایی کلاس غدیر به ناوگان  نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس الحاق شد.

زیردریایی غدیر ۹۴۲ تعمیرات اساسی و بازسازی کامل شده و زیر دریایی غدیر ۹۵۵ نیز چهاردهمین  زیر دریایی است که  توسط متخصصان ایرانی ساخته شده است .

همچنین قرار است روز شنبه در مراسمی ناوشکن جمهوری اسلامی سهند که پیشرفته تر و دارای سیستمی پیچیده‌تر و به روزتر از ناوشکن جماران است به نیروی دریایی ارتش الحاق شود.

الحاق ۲ فروند زیر دریایی کلاس غدیر به ناوگان نیروی دریایی ارتش در بندرعباس/فرمانده نیروی دریایی ارتش: تحویل نسل جدید زیردریایی پیشرفته در دی ماه امسال+تصاویر

از شمال هند تا اسرائیل زیر سیطره موشک مشکات

ت موشکی ایران اکنون یکی از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناوری‌های نظامی و قدرت دفاعی کشور است که نقطه شروع این پیشرفت را می‌توان دوران جنگ تحمیلی و محاصره همه‌جانبه کشورمان در آن زمان توسط سایر کشور‌ها دانست.

از شمال هند تا اسرائیل زیر سیطره موشک مشکات